lunes, 2 de mayo de 2011

MI PENE VOL.2 :D

DATOS PRINCIPAIS


Autor:Picasso


Obra:"As meninas"


Século:XX


Estilo: Cubista


CONTEXTO HISTORICO


Logo da I Guerra Mundial Picasso, quizais desbordado ou desconcertado polos novos rumbos que están tomando as creacións vaguardistas decide volverse clásico e para iso volve á pintura, á historia da pintura e a reflexionar sobre ela, adiantándose ao que anos despois ía ser un trazo común do panorama artístico. Será clásico en relación á arte contemporánea, a outros artistas e a se mesmo. Clásico no sentido de intemporalidad, de imaxe que atravesa a fugacidad do tempo e perdura. Esa perdurabilidad conséguese prescindindo do accidental e mostrando aquilo que o define, que o conforma. Nas vaguardias isto concretouse nunha radical posta en cuestión da linguaxe plástica e Picasso máis que ningún outro artista nunca se detivo na procura desa linguaxe, que sempre foi incesante, agora reinterpretando obras de artistas do pasado, reflexionando con esa linguaxe sobre elas, e abrindo así unha nova vía ao clasicismo. A reflexión non é arbitraria pois selecciona aqueles temas que en relación coa natureza, a procura de seguridade e confianza resulta máis inmediata.

Esta revisión histórica comeza con Mulleres de Alxer, obra de Delacroix, quizais si hai un acontecemento externo que lle marca para iniciar estas series de interpretación de obras de grandes artistas do pasado: Matisse con quen lle unía un profundo afecto a quen visitaba e con quen charlaba de forma regular, acaba de morrer en novembro de 1954, Picasso comeza este cadro en decembro e os recursos matissianos están presentes.

Picasso traballou na serie das Meninas desde o 17 de agosto ao 30 de decembro de 1957. Picasso non fai só unha reinterpretación no cadro, fai 58 cadros, que finalmente doou ao Museo Picasso de Barcelona en 1968. Durante os primeiros meses de traballo nestes cadros non deixou que ninguén, excepto Jacqueline víseos.

Picasso vaise a permitir ademais da reinterpretación da obra, a introdución dalgúns elementos novos no cadro como pombas, retratos de Jacqueline. Entre outras licenzas hai un elemento que destaca: a disposición do cadro, Picasso opta por un formato horizontal, en lugar do vertical que uso Velázquez, este formato é máis narrativo, vese así obrigado a estender a imaxe, baixar os teitos e destacar a figura do pintor case xigantesco.

Para intensificar a sensación espacial e crear un recinto cúbico estendeu a parede da dereita destacando as ventás como fixera Velázquez. creou unha construción onde o que importa é a relación espazo, neste caso do estudo e os personaxes.







ANALISE DA OBRA


A Obra é unha versión cubista de "As Meninas" de Velasquez realizada por Picasso. O punto focal atópase na porta; en canto a cor podemos observar que este é frio e monocromático, é dicir, o mesmo pero en diferentes tonalidades; o movemento viaxa da porta cara á esquerda baixando cara ao prato e cara da figura da señora, pasa pola nena, sobe polas fiestras, dá volta polo rostro do pintor onde xira para irse á esquina do can; as liñas máis importantes son a curvilínea que viaxa desde a porta polas persoas e sobe ás fiestras, as diagonais que van do chan a esquina pasando polo cadro e as que van de esquina polo can; é un espazo aberto do mesmo xeito que a orixinal xa que a túa mente viaxa tratando de decifrarla; a textura é aspera; os patróns vémolos nas formas cadradas e é bastante iregular do mesmo xeito que o ritmo, moi variada en canto a formas, liñas e luminosidade; altamente contrastante en luminosidade e asimetría; a perspectiva é linear e ten un equilibrio logrado dun xeito tenso. Deste xeito podemos apreciar un pouco máis o interesante do traballo de Picasso.


No hay comentarios:

Publicar un comentario